Club van Sinterklaas & De Gestrande Stoomboot, De

17-11-2023

7.5
Bioscoop

Club van Sinterklaas & De Gestrande Stoomboot, De (Bioscoop)

Sinterklaas en zijn pieten maken zich klaar om richting Nederland te vertrekken met de stoomboot. Als Danspiet stiekem een papegaai meeneemt aan boord, gaat het helemaal verkeerd. Deze vrolijke vogel veroorzaakt binnen de kortste keren op alle fronten chaos. Bakpiet zit met zijn handen in het haar als de chocolade is gesmolten, Coole Piet krijgt last van rode bulten en Danspiet krijgt ruzie met haar beste vriend. Uiteindelijk gaat het zelfs zo mis dat de boot van koers raakt en vastloopt op een eiland. Zal De Club van Sinterklaas nog wel op tijd aankomen voor pakjesavond?

Deze alweer vierde bioscoopfilm van de Club van Sinterklaas heet: De Club van Sinterklaas Film: De Gestrande Stoomboot. Tenminste: volgens de filmposter, want in de film zelf staat gewon de vertrouwde titel: De Club van Sinterklaas & De Gestrande Stoomboot. Deze nieuwe film na De Race tegen de Klok brengt alle bekende Pieten weer samen: Danspiet, Coole Piet, Test Piet en de Pieten van Kado! Samen met Piet Fernando en onder leiding van Sinterklaas beleven ze weer een nieuw avontuur. Deze keer begint de film in Spanje, net voordat de Pieten naar Nederland reizen met de stoomboot. Echter stranden ze op een tropisch eiland en om daar weg te komen hebben ze veel inventiviteit nodig. Deze vierde film van de Club is weer eens op een andere locatie en zo houden de makers het vernieuwend. De grappen en grollen zijn weer leuk voor de kids, en de liedjes weer leuk en aanstekelijk. Het verhaal is aardig en er zit een leerzame noot in. Er is weinig op aan te merken, behalve misschien de overduidelijke sponsering en product placement van één van de grootste webshops van Nederland. Dat ligt er in een paar scènes wel erg dik bovenop. Gelukkig duurt dat maar kort en is het daarna weer genieten van de avonturen van de Club. De Club van Sinterklaas & De Gestrande Stoomboot is weer eens geslaagd.

Medium: Bioscoop
Genre: Familie, Jeugd
Jaar: 2023
Speelduur: 77 min

Sinterklaas en zijn pieten maken zich klaar om richting Nederland te vertrekken met de stoomboot. Als Danspiet stiekem een papegaai meeneemt aan boord, gaat het helemaal verkeerd. Deze vrolijke vogel veroorzaakt binnen de kortste keren op alle fronten chaos. Bakpiet zit met zijn handen in het haar als de chocolade is gesmolten, Coole Piet krijgt last van rode bulten en Danspiet krijgt ruzie met haar beste vriend. Uiteindelijk gaat het zelfs zo mis dat de boot van koers raakt en vastloopt op een eiland. Zal De Club van Sinterklaas nog wel op tijd aankomen voor pakjesavond? Deze vierde film van de Club is weer eens op een andere locatie en zo houden de makers het vernieuwend. De grappen en grollen zijn weer leuk voor de kids, en de liedjes weer leuk en aanstekelijk. Het verhaal is aardig en er zit een leerzame noot in. De Club van Sinterklaas & De Gestrande Stoomboot is weer eens geslaagd.