Miraculous: Ladybug & Cat Noir, De Film

14-11-2023

7.5

Miraculous: Ladybug & Cat Noir, De Film (Blu-ray)

Voor de onhandige Marinette is de middelbare school in Parijs echt geen pretje. Wanneer duistere magie de stad bedreigt, verandert ze tot haar grote verbazing in superheld Ladybug. Terwijl ze haar nieuwe krachten ontdekt, zaaien de schurk Havikmot en zijn kompanen een spoor van vernieling. Om de stad te redden, moet Marinette de krachten bundelen met de charmante Cat Noir. Maar ze weet niet dat achter het masker Adrien schuilgaat, de verlegen klasgenoot waar ze een oogje op heeft… Het lot van de wereld ligt in hun handen. Zijn ze samen sterk genoeg om Havikmot te verslaan?

Miraculous: Ladybug & Cat Noir, De Film is de eerste bioscoopfilm van de serie Miraculous. De serie is een Franse productie en is al jaren popupair onder kinderen. De serie loopt al 6 seizoenen en speelt zich af in Parijs. De twee protagonisten, Marinette (Ladybug) en Adrien (Cat Noir) hebben van de Miraculous-bewaker Wang Fu elk een bedel gekregen waarmee ze superkrachten krijgen. De bedels hebben hun oorsprong in bepaalde enrgieën, waarbij de enrgieën van Ladybug en Cat Noir beiden positief zijn, maar die van de schurk Havikmot negatief.  Samen trekken ze ten strijde om te voorkomen dat Havikmot anderen manipuleert met zijn negatieve enrgie. De film van mMraculous vertelt dit verhaal in zijn geheel opnieuw vanaf het ontstaan van de energieën en de karakters om z ook de kijkers te betrekken die nog niet bekend zijn met het hele fenomeen. De film heeft verder ook veel liedjes, iets dat nog niet eerder voorkwam in de serie. Verder is de film niet echt vernieuwend of geeft nieuwe informatie voor de bekende kijkers, maar zit wel goed en spannend in elkaar. de animatie is ook van hoge kwaliteit met veel mooi getekende locaties van Parijs en karakters. Miraculous: De Fiilm is dus voor zowel de kijkers die al bekend zijn met het duo als nieuwe kijkers zeker onderhoudend.

Miraculous: Ladybug & Cat Noir, De Film wordt uitgebracht op DVD en Blu-ray Disc. De laatstgenoemde wordt hier besproken.

Genre: Animatie, Avontuur, Jeugd
Jaar: 2023
Speelduur: 102 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
  • DTS-HD MA 5.1 - Nederlands
  • DTS-HD MA 5.1 - Vlaams
Uitgever: Belga Films
EAN: 5412370845498

Miraculous: Ladybug & Cat Noir, De Film krijgt op Blu-ray Disc een 1080P HD transfer mee in de oorspronkelijke beeldverhouding van 2.39:1. De transfer is werkelijk fantatsisch. Scherpte is optimaal en kleuren spatten van het scherm. Ook detaillering is uitstskend, en ook in donkere scènes worden er genoeg details getoond. Een prachtige transfer die hoge ogen gooit.

Miraculous: Ladybug & Cat Noir, De Film krijgt vier lossless DTS-HD MA 5.1-tracks mee. De eerstgenoemde is Engels, terwijl de film oorspronkelijk Frans is gesproken. Naast Engels en Frans staan er ook nog Nederlandse en Vlaamse lossless tracks op. De Nederlandse audiotrack is beluisterd, en deze is erg dynamisch, tot het drukke aan. Maar, dat past wel in de stijl van de film. Dynamiek en spreiding is continue aanwezig, met tegelijkertijd goed verstaanbare dialogen. Een zeer verdienstelijke audiotrack.

Als enige extra op de Blu-ray Disc van Miraculous: Ladybug & Cat Noir, De Film staat een Trailer in HD (2 min) van de film.

Voor de onhandige Marinette is de middelbare school in Parijs echt geen pretje. Wanneer duistere magie de stad bedreigt, verandert ze tot haar grote verbazing in superheld Ladybug. Terwijl ze haar nieuwe krachten ontdekt, zaaien de schurk Havikmot en zijn kompanen een spoor van vernieling. Om de stad te redden, moet Marinette de krachten bundelen met de charmante Cat Noir. Maar ze weet niet dat achter het masker Adrien schuilgaat, de verlegen klasgenoot waar ze een oogje op heeft… Het lot van de wereld ligt in hun handen. Zijn ze samen sterk genoeg om Havikmot te verslaan? Miraculous: Ladybug & Cat Noir, De Film is niet echt vernieuwend of geeft nieuwe informatie voor de bekende kijkers, maar zit wel goed en spannend in elkaar. de animatie is ook van hoge kwaliteit met veel mooi getekende locaties van Parijs en karakters. Miraculous: De Film is dus voor zowel de kijkers die al bekend zijn met het duo als nieuwe kijkers zeker onderhoudend. De Blu-ray Disc zit erg goed in elkaar met geweldig beeld, goed geluid en een trailer als extra.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Belga Films.