To Catch a Killer

01-12-2023

9

To Catch a Killer (Blu-ray)

De jonge, getalenteerde politieagente Eleanor (Shailene Woodley) worstelt met demonen uit haar verleden die haar het leven zwaar maken. Wanneer ze door FBI inspecteur Lammark (Ben Mendelsohn) wordt betrokken bij het onderzoek naar een reeks massamoorden begint een bloedstollende jacht op de ongrijpbare moordenaar. De onervaren Eleanor verliest zich al snel volledig in de zaak en zal haar eigen verleden moeten gebruiken om de motieven van de genadeloze moordenaar te begrijpen, én om hem te kunnen stoppen…

To Catch a Killer (oorspronkelijk getiteld Misanthrope, maar vanwege zorg dat het publiek deze term niet zou begrijpen is de film hertiteld) is geregisseerd door de Argentijnse regisseur Damián Szifron, en dit is tevens zijn eerste Engelstalge film. In de hoofdrollen zien we Shailene Woodley (Insurgent, The Maritanian) en Ben Mendelsohn (Rogue One: A Star Wars Story, Darkest HourCaptain MarvelBloodline). To Catch a Killer begint direct met actie en je wordt als kijker meteen geconfronteerd met de moorden en de chaos eromheen, een beetje zoals in Jack Reacher. Wat volgt is een klopjacht en onderzoek door de leidende agent Lammark (Mendelsohn) en rookie agent Eleanor (Woodley). Lammark ziet wel iets in de spitsvondigheid van Eleanor en betrekt haar bij het onderzoek. De film zet nauwgezet het onderzoek voort, en een aantal karakters worden erbij betrokken. Wat knap is dat de antagonist lang verborgen en onbekend blijft, zo blijf je als kijker ook in het ongewisse en leef je mee met de agenten die naarstig zoeken naar de dader. Mendelsohn en Woodley spelen fantastisch en de regie is nauwkeurig en strak. Enscenering, sets en locaties zijn erg goed gekozen en verhogen de sfeer. To Catch a Killer is een werkelijk geweldige en goed gemaakte politiethriller die je op het puntje van je stoel houdt. Het einde is ook nog wel verrassend en zie je ook niet helemaal aankomen. To Catch a Killer is een aanrader en eigenlijk mogen er meer van dit soort films gemaakt worden.

Genre: Actie, Drama, Misdaad
Jaar: 2023
Speelduur: 119 min
Uitgever: The Searchers
EAN: 9789493316751

To Catch a Killer krijgt op Blu-ray Disc een 1080p HD transfer in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1. En de beeldkwaliteit is werkelijk prachtig. De film speelt zich vaak af 's nachts en in donkere en slecht verlichte ruimtees, en krijgt een mooi warm kleurenpalet mee. Scherpte is heel erg goed en ook zaken als contrast en schaduwdetail zijn heel erg goed. Een fantastische transfer.

To Catch a Killer krijgt op Blu-ray Disc een DTS-HD MA 5.1 track mee in de oorspronkelijke Engelse taal. De track klinkt prima. Het is geen bombastische track,maar is daartoe wel in staat. Het begin met de dancemuziek knalt door je speakers heen en ook de bas doet hierin goed mee. Daarna volgt een zeer sfeervolle en subtiele track waarbij dialogen, ambiance-geluiden en muziek de boventoon voeren. Een zeer prettige track die de sfeer van de film goed versterkt.

Er staan geen extra's op de Blu-ray Disc van To Catch a Killer.

De jonge, getalenteerde politieagente Eleanor (Shailene Woodley) worstelt met demonen uit haar verleden die haar het leven zwaar maken. Wanneer ze door FBI inspecteur Lammark (Ben Mendelsohn) wordt betrokken bij het onderzoek naar een reeks massamoorden begint een bloedstollende jacht op de ongrijpbare moordenaar. De onervaren Eleanor verliest zich al snel volledig in de zaak en zal haar eigen verleden moeten gebruiken om de motieven van de genadeloze moordenaar te begrijpen, én om hem te kunnen stoppen…  To Catch a Killer is een werkelijk geweldige en goed gemaakte poltiethriller die je op het puntje van je stoel houdt. Het einde is ook nog wel verrassend en zie je ook niet helemaal aankomen. To Catch a Killer is een aanrader en eigenlijk mogen er meer van dit soort films gemaakt worden. De Blu-ray Disc is technisch erg goed in orde met geweldig beeld en geluid, en verder zonder extra's.