City of Lies

18-06-2021

7.5

City of Lies (Blu-ray)

Wat is het waargebeurde verhaal van het onderzoek naar de moord op Christopher Wallace, beter bekend als de omstreden rapper The Notorious B.I.G. die in de jaren 90 furore maakte. Detective Russel Pool (Johnny Depp) onderzoekt de zaak en wijdt bijna twintig jaar van zijn leven aan het oplossen van de moord. In zijn strijd om de waarheid boven tafel te krijgen ontvangt hij hulp van journalist Jack Johnson (Forest Whitaker). Maar waarom is de zaak na al die jaren nog steeds niet opgelost?

City of Lies is geregisseerd door Brad Furman, bekend van sterke misdaad- en dramafilms als The Lincoln Lawyer en The Infiltrator. De film biedt een boeiende kijk naar de onopgeloste mooordzaken van Tupac en The Notorious B.I.G. City of Lies was al gemaakt in 2016/2017 en stond erop de rol op een bioscooprelease te krijgen in 2018. Echter diverse rechtzaken van o.a. acteur Johnny Depp en het politiekorps hielden de release van de film tegen. Totdat een andere maatschappij de rechten kocht en alsnog de film in 2021 in de bioscopen bracht. Het verhaal is best boeiend en acteurs Depp en Whitaker doen hun best in hun rollen, maar wat de film een beetje tegenstaat is dat het resultaat al bekend is. Hetzelfde als bijvoorbeeld bij Zodiac weet je dat de moorden onopgelost zijn. Dat geeft toch een beetje een anticlimactisch gevoel en dat is jammer. Verder is dit een prima dramafilm met sterke vertolkingen.

Genre: Drama, Misdaad
Jaar: 2018
Speelduur: 111 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
EAN: 8719372014011

City of Lies staat in het oorspronkelijke beeldormaat van 2.39:1 op Blu-ray Disc. De stijl van de film is wat apart en biedt vele verschillende kleurenpaletten voor verschillende segmenten van de film. Die worden allemaal prima weergegeven met goede scherpte, contrast en schaduwdetail. Het maakt de film en transfer wat onevenwichtig, maar verder is de kwaliteit meer dan prima.

City of Lies krijgt een verdienstelijke DTS-HD Master Audio 5.1-track die weinig opzien baart, maar zeker de klus goed klaart. City of Lies is een film die voornamelijk leunt op dialogen en sfeervolle muziek en dat brengt de audiotrack goed over. Dialogen komen netjes en helder uit het centerspeaker en muziek en ambiance klinken mooi en soms subtiel uit alle surroundspeakers. Een prima audiotrack!

De Blu-ray Disc van City of Lies krijgt geen extra's mee. Dat is jammer, want buitenlandse releases krijgen (o.a.) een featurette met een interessant interview met regisseur Brad Furman.

City of Lies vertelt het verhaal van de moordzaak van The Notorious B.I.G. Johnny Depp speelt de rol van rechercheur Pool en Forest Whitaker speelt de rol van journalist Johnson die beiden de zaak proberen op te lossen. City of Lies is al gemaakt in 2018, maar werd door diverse rechtszaken vertraagt en kwam pas uiteindelijk in 2021 in de bioscopen en op Blu-ray Disc. Het is een verdienstelijke dramafilm en is geregisseerd door Brad Furman die vaker sterke drama's heeft gemaakt. City of Lies heeft een beetje de makke dat de zaak nog niet is opgelost en dat laat je als kijker toch een beetje met een leeg gevoel achter. Verder is dit een prima dramafilm. De Blu-ray Disc zit verder technisch prima in elkaar maar mist helaas net even wat extra's ter achtergrondinformatie.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Dutch FilmWorks.