Continental, The - Miniserie

21-11-2023

7
Streaming

Continental, The - Miniserie (Streaming)

‘The Continental’ onthult de gewelddadige oorsprong van het iconische hotel voor huurmoordenaars in de wereld van John Wick. De serie speelt zich af in de jaren 70 in New York en volgt Winston Scott, die een team rekruteert om te vechten tegen een enorm complot dat is ontketend toen zijn broer het Continental aanviel. Een heftig actiedrama over de botsing tussen familieliefde, het lot en wraak.

The Continental is een driedelige miniserie dat zich afspeelt in de wereld van John Wick (zie hier voor de recensies van de films: deel 1, 2, 3 en 4). The Continental is de verwijzing naar het hotel waar de huurmoordenaars en leden van het gilde kunnen verblijven. De serie heeft "maar" drie aflveringen, maar elke aflevering duurt maar liefst rond de 90 minuten, dus in vergelijking met andere series telt deze serie dus ongeveer 6 aflveringen. Van de drie worden er twee geregisseerd door Albert Hughes. Deze regisseur gooide hogen samen met zijn broer Allen met hun regisedebuut Menace II Society, dat veel kritische lof oogste en een cultklassieker binnen hjet genre genoemd kan worden. Dat ze geen eendagsvlieg zijn bewezen ze wel met hun verdere oeuvre, waarin o.a. From Hell en The Book of Eli deel vanuit maken. Hier zie je dat Hughes ervaring heeft met het stageren van vuurgevechten en het neerzetten van een bepaalde sfeer in een film. Dit zie je terug in The Continental, dat opvallend goed de sfeer van de John Wick-films weet neer te zetten. Ook de vuurgevechten komen best in de buurt met wat hetgeen ster Keanu Reeves en regissseur Chad Stehelski neer hebben gezet met hun films. In The Continental zien we een paar bekende karakters terug uit de film, die gespeeld worden door jongere acteurs aangezien de serie zich in de jaren '70 afspeelt, zo'n 50 jaar voor de bezigheden van John Wick. We zien Charon terug (in de films gespeeld door wijlen Lance Reddick) maar ook het hoofdpersonage uit de serie, Winston, is een bekende. Want in de films wordt hij gespeeld door Ian McShane. Opvallend is dat trouwens het personage Winston uit de films erg lijkt op het pesonage Cormac uit de serie, gespeeld door Mel Gibson. The Continental telt drie afleveringen van 1,5 uur, die elk een zeer kenmerkend karakter hebben. Zo is het eerste deel intrdocutie van de karakters en de uiteenzetting van het conflict, in deel twee zie je dat elke partij zich voorbereidt op de uiteindelijke confronattie, die in deel drie uiteindelijk gaat komen. De serie is best goed in elkaar gezet, maar komt soms een beetje rommelig over. Diverse subplots hadden niet echt gehoeven (zoals de strijd met de lokale Chinese criminele bende en het subplot rondom de detective) en daarmee was de serie wellicht wat korter en strakker overgekomen. Qua aankleding, decors en effecten is het allemaal goed verzorgd, de serie heeft hier een hoge productiewaarde meegekregen. The Continental is best een aanrader voor de echte fans van John Wick (er zitten ook een paar easter eggs in voor de échte oplettende kijker) maar voor wie een algemene actieserie zoekt duurt deze wellicht ietwat te lang.

Medium: Streaming
Genre: Actie, Misdaad, Thriller
Jaar: 2023
Speelduur: 90 min
Uitgever: Amazon Prime Video

‘The Continental’ onthult de gewelddadige oorsprong van het iconische hotel voor huurmoordenaars in de wereld van John Wick. De serie speelt zich af in de jaren 70 in New York en volgt Winston Scott, die een team rekruteert om te vechten tegen een enorm complot dat is ontketend toen zijn broer het Continental aanviel. Een heftig actiedrama over de botsing tussen familieliefde, het lot en wraak. The Continental is best goed in elkaar gezet, maar komt soms een beetje rommelig over. Diverse subplots hadden niet echt gehoeven (zoals de strijd met de lokale Chinese criminele bende en het subplot rondom de detective) en daarmee was de serie wellicht wat korter en strakker overgekomen. Qua aankleding, decors en effecten is het allemaal goed verzorgd, de serie heeft hier een hoge productiewaarde meegekregen. The Continental is best een aanrader voor de echte fans van John Wick (er zitten ook een paar easter eggs in voor de échte oplettende kijker) maar voor wie een algemene actieserie zoekt duurt deze wellicht ietwat te lang.