Meg 2: The Trench

13-12-2023

7
UHD

Meg 2: The Trench (UHD)

Jonas Taylor (Jason Statham) leidt een onderzoeksteam op een verkenningsduik naar het diepste punt van de oceaan. Hun reis loopt uit op een chaos wanneer een explosieve mijn hun missie bedreigt en hen dwingt tot een strijd om te overleven. Onze helden moeten het opnemen tegen kolossale Megs en meedogenloze milieu plunderaars en moeten hun genadeloze roofdieren te slim af zijn in een bloedstollende race tegen de klok.

Meg 2: The Trench is het vervolg op The Meg uit 2018, ook met Jason Statham in de hoofdrol. Het eerste deel is geregisseerd door John Turteltaub, die we vooral kennen van National Treasure 1 & 2. De eerste film is gebaseerd op het gelijknamige boek uit 1997 over een megalodon haai, en kwam in eerste instantie ook op het bord van Jan de Bont te liggen (Speed, Twister, The Haunting). Het project kwam echter toen niet van de grond, totdat men in 2018 de film wel rond kreeg. Dit vervolg is geregisseerd door Ben Wheatley, en dat is een naam die we vooral kennen van kleinere filmhuis-achtige films als Kill List en Sightseers en niet van grote, pulp-achtige actiefilms. Maar dat is precies wel wat Meg 2 is geworden, net als de eerste film. Verwacht geen hoogstaande of diepzinnige thema's in dit verhaal, je weet precies van tevoren wat je krijgt. Veel onderwater actie met haaien en mensen. Jason Statham speelt zoals hij altijd speelt, en daarbij ook verder geen verrassingen. Meg 2 ziet er visueel tiptop uit en de actie is ondanks het verwachte nog wel aardig om naar te kijken. Een prima tussendoortje en een leuk vervolg op het eerste deel.

Meg 2: The Trench wordt uitgebracht op DVD, Blu-ray Disc en een 4K UHD Steelbook. Deze laatste versie wordt hier besproken.

Medium: UHD
Genre: Actie, Avontuur, Horror
Jaar: 2023
Speelduur: 116 min
Verpakking: UHD Steelbook
Resolutie: 3840 x 2160p
Beeldverhouding: 2.39:1 Ultra HD niet anamorf
  • Dolby Atmos - Engels
  • Dolby Atmos - Frans
  • Dolby TrueHD 7.1 - Engels
  • Dolby TrueHD 7.1 - Frans
  • En vele andere
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, En vele andere
EAN: 5051888267523

• The Making of Meg 2: The Trench
  • Up From the Depths: Even More Beasts

UHD
Meg 2 krijgt op 4K UHD een 2160p transfer in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1. Het zal geen verrassing zijn dat deze transfer er prima uitziet. Scherpte is top, kleuren zien er levendig, fris en fel uit en hebben een mooie gradatie dankzij Dolby Vison (HDR10 is ook beschikbaar). Verder zijn zaken als contrast en zwartniveau prima. Een top transfer.

Blu-ray Disc
Hetzelfde geldt voor de 1080p transfer van Meg 2. Ook deze is uitgevoerd in de originele beeldverhouding van 2.39:1. Deze transfer doet maar weinig onder voor die op de UHD, maar mist net dat tandje scherpte. De kleurengradatie en wat detaillering is ook net wat minder genuanceerd, maar verder is dit ook een top transfer.

N.B. Screenshots zijn afkomstig van de Blu-ray Disc.

UHD+BD
Zowel de UHD als de BD krijgen Engelstalige Dolby Atmos tracks mee met een Dolby TrueHD 7.1-track als basis. En deze klinkt ook geweldig: volop continue spreiding en dynamiek. Alle kanalen worden goed gebruikt, inclusief de hoogte kanalen. Een fantastische audiotrack.

Meg 2: The Trench krijgt een tweetal extra's, beiden beschikbaar op zowel de UHD als de Blu-ray Disc. Beide zijn Nederlands ondertiteld.

The Making of Meg 2: The Trench (13 min)
Een aardige, maar nogal promotionele ingestelde making-of. Veel cast- en crewleden komen aan het woord maar opvallende afwezige is Jason Statham.

Up From the Depths: Even More Beasts (10 min)
Wat meer achter-de-schermen-informatie, deze keer over de haaien en andere creaties.

Jonas Taylor (Jason Statham) leidt een onderzoeksteam op een verkenningsduik naar het diepste punt van de oceaan. Hun reis loopt uit op een chaos wanneer een explosieve mijn hun missie bedreigt en hen dwingt tot een strijd om te overleven. Onze helden moeten het opnemen tegen kolossale Megs en meedogenloze milieu plunderaars en moeten hun genadeloze roofdieren te slim af zijn in een bloedstollende race tegen de klok. Meg 2 ziet er visueel tiptop uit en de actie is ondanks het verwachte nog wel aardig om naar te kijken. Een prima tussendoortje en een leuk vervolg op het eerste deel. Meg 2: The Trench heeft een goede technische presentatie en wordt verpakt in een Steelbook met een grappige frontcover. Voor fans van de film een aanrader.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Warner Home Entertainment.