Home Alone 2: Lost in New York

05-01-2024

8
Streaming

Home Alone 2: Lost in New York (Streaming)

De kleine Kevin zou de kerstvakantie met zijn ouders in Miami doorbrengen, maar de jongen stapt op het verkeerde vliegtuig en landt in New York. Hij weet niet echt hoe hij het moet redden in deze grote stad. Gelukkig heeft hij de kredietkaart van zijn vader op zak die onmiddellijk heel wat deuren opent.

Het vervolg Home Alone 2: Lost in New York kwam al snel uit na de eerste Home Alone-film. In dit vervolg mist Kevin opnieuw het vliegtuig, maar in de plaats van dat hij thuis blijft stapt hij op het verkeerde vliegtuig en belandt hij in New York in plaats van Parijs, waar de rest van zijn familie verblijft. De opzet is leuk gedaan en ook best geloofwaardig. Want het is niet zozeer een typisch geval van je "teen twee keer aan dezelfde steen" stoten, maar opnieuw een geval van ongelukkige samenloop van omstandigheden. Daarna wordt het natuurlijk allemaal wel wat ongeloofwaardiger, want de manier waarop een 10-jarig jongetje een suite in het duurste hotel van New York weet te boeken is natuurlijk wel een beetje ridicuul. Overigens werd er destijds in het echte hotel The Plaza, en dit was destijds eigendom van Donald Trump. In ruil voor een kleine cameo in de film mochten de makers filmen in zijn hotel, en zo geschiedde. Home Alone 2 is een amusant vervolg, maar mist wel een beetje het claustrofobische van deel 1 (saillant detail is dat dit ook wordt gezegd van Die Hard 2, het vervolg op Die Hard. De Home Alone-films worden ook wel de kinderversies van de Die Hard-films genoemd). In elk geval is dit zeker een leuk vervolg die andermaal een echte kerstsfeer uitstraalt en dus ideaal te bekijken is tijdens de feestdagen.

Medium: Streaming
Genre: Familie, Komedie
Jaar: 1992
Speelduur: 120 min
Uitgever: Disney+

De kleine Kevin zou de kerstvakantie met zijn ouders in Miami doorbrengen, maar de jongen stapt op het verkeerde vliegtuig en landt in New York. Hij weet niet echt hoe hij het moet redden in deze grote stad. Gelukkig heeft hij de kredietkaart van zijn vader op zak die onmiddellijk heel wat deuren opent. Home Alone 2 is een amusant vervolg, maar mist wel een beetje het claustrofobische van deel 1. In elk geval is dit zeker een leuk vervolg die andermaal een echte kerstsfeer uitstraalt en dus ideaal te bekijken is tijdens de feestdagen.