Marvels, The

20-02-2024

7
Streaming

Marvels, The (Streaming)

Kree-leidster Dar-Benn vindt met behulp van het Universal Weapon één van de twee bestaande Quantum Bands, armbanden waarmee ooit een netwerk van wormgaten is gecreëerd in het universum. Hoewel ze ontsteld is dat de tweede ontbreekt, kan ze met één toch beginnen aan haar missie: wormgaten creëren. Carol Danvers, ook bekend als Captain Marvel, heeft haar identiteit teruggevorderd van de tirannieke Kree en wraak genomen op de Supreme Intelligence. Door onbedoelde gevolgen draagt ze echter de last van een gedestabiliseerd universum.

The Marvels is de 33e film in het MCU en de derde film in Fase 5 van het MCU. De film is op zichzelf een direct vervolg op de film Captain Marvel maar ook op de TV series Ms. Marvel en WandaVision. Naast Brie Larson als Captain Marvel zien we ook de oorspronkelijke actrices vanuit de TV series terug in hun rollen, met daarnaast ook Samuel L. Jackson als Nick Fury. Het MCu zit een beetje in een creativiteits-crisis. Veel fans zijn na de zogenaamde Infinity Saga (Fase 1-3 en geëindigd met Avengers: Endgame) een beetje afgehaakt. Enerzijds omdat ze een beetje MCU-moe waren, anderzijds omdat het toch wel moeilijk is gebleken om een nieuwe schurk te vinden die net zo dreigend was als Thanos. Daarnaast bestaat de oorspronkelijke Avengers-groep niet meer, en blijven alleen losse groepen en personages over. Die gingen hun eigen weg in films als Thor: Love & Thunder , Ant-man & The Wasp: Quantumania, en de Guardians of the Galaxy kregen ook hun derde film, Vol. 3 genaamd. Captain Marvel bleef ook over, maar was nooit echt het meest populaire karakter in de films. In dit vervolg wordt dan ook best wat moeite gedaan om het karakter van Captain Marvel, Carol Denvers, wat aardiger en aantrekkelijker te maken, en dat lukt best aardig. Er is best leuke humor aanwezig, en ook de interacties tussen de drie vrouwelijke superhelden komt best goed over. Het verhaal is wel erg dun en eigenlijk niet het vermelden waard, ook in het licht van andere, nieuwe MCU films (behalve echt helemaal aan het einde). Actie en spektakel is er genoeg, en alle sets, decors en effecten zien er geweldig goed uit. The Marvels is een amusante MCU-film met veel actie en humor, maar laat qua script en verhaal wel wat te wensen over. Gelukkig heeft de film een nette speelduur, waardoor het allemaal prima te behappen is. Blijf wel wachten tot de mid-credits-scène, want eigenlijk is die wel het meest leuk en interessant van de gehele film.

Medium: Streaming
Genre: Actie, Avontuur, Science Fantasy
Jaar: 2023
Speelduur: 105 min
Uitgever: Disney+

Kree-leidster Dar-Benn vindt met behulp van het Universal Weapon één van de twee bestaande Quantum Bands, armbanden waarmee ooit een netwerk van wormgaten is gecreëerd in het universum. Hoewel ze ontsteld is dat de tweede ontbreekt, kan ze met één toch beginnen aan haar missie: wormgaten creëren. Carol Danvers, ook bekend als Captain Marvel, heeft haar identiteit teruggevorderd van de tirannieke Kree en wraak genomen op de Supreme Intelligence. Door onbedoelde gevolgen draagt ze echter de last van een gedestabiliseerd universum. The Marvels is een amusante MCU-film met veel actie en humor, maar laat qua script en verhaal wel wat te wensen over. Gelukkig heeft de film een nette speelduur, waardoor het allemaal prima te behappen is. Blijf wel wachten tot de mid-credits-scène, want eigenlijk is die wel het meest leuk en interessant van de gehele film.