Inside Man - Miniserie

12-07-2023

7.5
Streaming

Inside Man - Miniserie (Streaming)

Een Amerikaanse ter dood veroordeelde die gespecialiseerd is in het oplossen van mysteries helpt een jonge Britse journalist bij het zoeken naar een vriend die plots verdwenen is.

Inside Man is een Britse miniserie, geproduceerd door de BBC en overgnomen door Netflix. De miniserie telt 4 afleveringen en deze zijn allemaal geregisseerd door Paul McGuigan (Lucky Number Slevin, Push). In de hoofdrollen zien we David Tennant (Broadchurch) en Stanley Tucci (Road to Perdition, Transformers, Citadel) in de hoofdrollen. Ze delen echter erg weinig scènes, want beiden hebben hun eigen verhaallijn binnen de serie. Tennant speelt een priester die door ongeluk en onheil verzandt in een gijzelingssituatie waarvan hij de aanstichter is en uitzicht heeft op een moord-scenario, en Tucci speelt en ter dood veroordeelde die bezokers helpt met allerlei vragen rondom misdaad. De verbinding tussen de twee verhaallijnen komt als een journaliste onderzoekt doet naar de gegijzelde vrouw en daarbij het advies van de ter dood veroordeelde inroept om haar te vinden. Inside Man begint erg sterke en in de eerste twee aflveringen gebeurt genoeg om de spanning erg hoog op te drijven. Echter in de twee afleveringen erna wordt het allemaal wel wat ongeloofwaardig en wordt het plot er ook versneld doorheen gejaagd. Wellicht hadden de makers iets meer afleveringen kunnen maken, dan had het script iets meer tijd om te ademen. Toch blijft de serie overeind staan, en dat komt vooral door de vertolkingen van David Tennant en Stnaley Tucci. Zij dragen de serie en geven het script extra gewicht, urgantie en geloofwaardigheid. Inside Man is over het geheel een sterke en spannende serie, maar had aan het einde iets meer profijt gehad van een  extra aflevering (of twee). Dan had de spanning nog meer opgebouwd kunnen worden, hadden verhaallijnen niet afgeraffeld hoeven te worden en hadden meer eindjes aan elkaar worden geknoopt. Wellicht iets voor een volgend seizoen, want gezien de goede kijkcijfers wordt er gepraat over een vervolg en een tweede seizoen.

Medium: Streaming
Genre: Drama, Misdaad, Thriller
Jaar: 2022
Speelduur: 60 min
Uitgever: Netflix

Een Amerikaanse ter dood veroordeelde die gespecialiseerd is in het oplossen van mysteries helpt een jonge Britse journalist bij het zoeken naar een vriend die plots verdwenen is. Inside Man is over het geheel een sterke en spannende serie, maar had aan het einde iets meer profijt gehad van een  extra aflevering (of twee). Dan had de spanning nog meer opgebouwd kunnen worden, hadden verhaallijnen niet afgeraffeld hoeven te worden en hadden meer eindjes aan elkaar worden geknoopt. Wellicht iets voor een volgend seizoen, want gezien de goede kijkcijfers wordt er gepraat over een vervolg en een tweede seizoen.